دنیای مطالب

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 465
  • کل نظرات : 71
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازديد
  • بازديد امروز : 46
  • بازديد ديروز : 23
  • ورودي امروز گوگل : 5
  • ورودي گوگل ديروز : 2
  • آي پي امروز : 15
  • آي پي ديروز : 8
  • بازديد هفته : 518
  • بازديد ماه : 8904
  • بازديد سال : 29315
  • بازديد کلي : 378109
  • اطلاعات شما
  • آي پي : 54.196.27.171
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    دوست دارید بیشتر چه مطالبی در وبلاگ بزارم؟
    درباره ما
    دنیای مطالب
    * به وبلاگ من خوش آمدید * *Welcome to my weblog*
    امکانات جانبي

    آموزش گذاشتن مطلب و عكس در وبلاگ

    - ارسال مطالب:

    برای ارسال و نمایش مطالب در وبلاگتان شما باید به صفحه ی  مدیریتی خود وارد شوید و از منوی سمت راست گزینه ی "ارسال مطلب جدید" را انتخاب کنید. بعد از کلیک بر روی این گزینه یک صفحه باز می شود که چند قسمت دارد.(البته هنگام ورود به بخش مدیریت به طور پیش فرض همین صفحه باز است)در اولین قسمت در بالای کادر بزرگ در جلوی "عنوان مطلب" باید عنوان مورد نظر برای نوشته خود را بنویسید. بعد در کادر بزرگ متن اصلی که می خواهید نمایش دهید را بنویسید و بعد بر روی گزینه ی "انتشار" که در پایین کادر اصلی است کلیک کنید تا مطالب شما در وبلاگتان نمایش داده شود.

     

    - ویرایش و تغییر در مطالب ارسال شده:

    اگر در نوشته های خود اشکالی دیدید یا خواستید مطلبی را اضافه یا کم کنید باید وارد صفحه ی مدیریتی خود شوید و از منوی سمت راست گزینه ی "مدیریت مطالب قبلی" را انتخاب کنید.بعد در صفحه ی باز شده عنوان یادداشت مورد نظر را پیدا کنید و در جلوی عبارت مورد نظر بر روی   کلیک کنید. حالا وارد صفحه ای شده اید که قبلا مطالبتان را نوشته اید.حالا نوشته ها را ویرایش کنید و بعد انتشار دهید.

    در ضمن اگر بخواهید مطلبی را حذف کنید به همین روش وارد یادداشت های منتشر شده شوید و عنوان یادداشت مورد نظر را پیدا کنید و در جلوی عبارت مورد نظر بر روی کلیک کنید.

     

    - بخش نظرات:

    وقتی مطلبی را می نویسید و نمایش می دهید، کسانی که از وبلاگ شما دیدن می کنند می توانند در مورد نوشته ها و وبلاگ شما نظر دهند. البته شما می توانید بخش نظرات را در تنظیمات غیر فعال کنید.

    هنگامیکه می خواهید مطلبی را ارسال کنید در پایین کادر اصلی که مطالبتان را در آن مینویسید چند گزینه وجود دارد. گزینه ی نمایش جزئیات را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز می شود در جلوی گزینه ی "ارسال نظر برای این یادداشت" سه حالت وجود دارد. به طور پیش فرض این گزینه  بر روی "آزاد است" تیک خورده است. ارسال نظر برای این یادداشت آزاد است یعنی بازدید کنندگان می توانند برای شما نظر بگذارند ولی این نظرات بدون تایید شما به نمایش در می آیند. پس ممکن است هر نظری بسته به فرهنگشان بگذارند. حالت بعدی گزینه ی "نیازمند تایید است" می باشد که به نظرم بهترین گزینه است چون تا شما نظری را تایید نکنید نمایش داده نمی شود. حالت بعدی گزینه ی "غیر فعال است" می باشد که با فعال کردن این گزینه بازدیدکنندگان اجازه نظر دادن ندارند.

    - موضوع بندی یادداشت ها:

    - لینک کردن دوستان:

    در صفحه ی مدیریت در منوی کاربری بخشی با نام "مدیریت لینک دوستان" وجود دارد که  از آنجا می توانید دوستانتان را لینک کنید. کار لینک این است که شما می توانید آدرس سایت یا وبلاگ دوستان خود را در وبلاگتان قرار دهید تا کسانی که از وبلاگ شما بازدید می کنند آدرس و نام وبلاگ دوستان شما را هم ببینند. لینک کردن یک کار دو طرفه است.یعنی شما دوستتان را لینک می کنید و دوستتان هم شما را لینک می کند.این کار باعث می شود بازدید وبلاگ شما افزایش یابد.

    اما چگونه لینک کنیم؟ برای این کار بر روی گزینه ی مدیریت لینک دوستان کلیک کنید. در صفحه ی جدید در جلوی "عنوان لینک" نام وبلاگ دوست خود را بنویسید و در جلوی "آدرس لینک" آدرس سایت یا وبلاگ دوست خود را بنویسید. در جلوی "توضیحات" توضیحی مختصر در مورد سایت یا وبلاگی که معرفی کرده اید بدهید. مثلا این که موضوع وبلاگ چیست. اکنون دوست شما لینک شده است.می توانید لینک شدن دوست خود را در وبلاگتان ببینید.

     

    - انتخاب قالب و ویرایش قالب ها:

    برای اینکه قالب وبلاگ خود را تغییر دهید یا باید از قالب های ساخته شده خود سرویس وبلاگ نویسی استفاده کنید یا از قالب های سرویس های ابزار وبلاگ نویسی استفاده کنید. اگر می خواهید از قالب های خود سرویس وبلاگ نویسی استفاده کنید از منوی کاربری گزینه ی "انتخاب قالب جدید" را انتخاب کنید و از بین قالبهای سرویس یکی را انتخاب کنید. ولی اگر می خواهید از قالب سرویس های ابزار وبلاگ نویسی استفاده کنید باید اول قالب مورد نظر را پیدا کنید و بعد کد آن قالب را در قسمت ویرایش قالب ها جایگزین کنید. آموزش کامل این کار در قسمت استفاده از ابزار وبلاگ نویسی نوشته شده لطفا از قسمت موضوعات به بخش ابزارهای وبلاگ نویسی(آموزش) مراجعه کنید یا اینجا کلیک کنید.

     

    - قرار دادن عکس در وبلاگ:

    برای قرار دادن عکس در وبلاگ خود یا باید یک عکس را از یک سایت دیگر کپی کنید و یا خودتان یک عکس را آپلود کنید.(آموزش آپلود کردن در قسمت آموزش استفاده از ابزار وبلاگ نویسی آمده است.) برای قرار دادن عکس در وبلاگتان شما باید عکس مورد نظر را در یک صفحه جداگانه باز کنید و بعد برای قرار دادن در وبلاگتان دو راه دارید. راه اول این است که شما آدرس صفحه ی عکس را کپی کنید و سپس به صفحه ی مدیریت برگردید و در بالای کادری که می نویسید بر روی کلیک کنید سپس آدرسی که کپی کردید را در جلوی "آدرس تصویر" بنویسید و گزینه ی ثبت را بزنید. اکنون مشاهده میکنید که عکس در کادر پایین نمایش داده می شود.

    راه دوم این است که عکس مورد نظر را در یک صفحه ی جداگانه باز کنید و سپس کنار عکس دابل کلیک کنید تا رنگ عکس عوض شود، سپس دو کلید Ctrl+C را بزنید. حالا به صفحه ی مدیریت خود برگردید و در محلی که متن می نویسید دو کلید Ctrl+V را بزنید. اکنون عکس در کادر قرار گرفته است.(توصیه می کنم عکس ها را خودتان آپلود کنید، حتما بخش آموزش آپلود را مطالعه کنید.)

     

    - لینک دادن به عکس و متن:

    همانطور که متوجه شده اید کار لینک این است که بر روی یک چیزی کلیک کنید(مثلا اسم وبلاگ دوستتان) تا شما را به یک بخش دیگر ببرد.(مثلا وبلاگ دوستتان)

    لینک کردن عکس و متن هم همین کار را می کند. مثلا شما می خواهد وقتی کسی بر روی متنی کلیک میکند به صفحه ی دیگری انتقال پیدا کند.مثلا من می خواهم شما را به بخش آموزش استفاده از ابزار وبلاگ نویسی راهنمایی کنم، برای همین به شما می گویم برای ورود به بخش آموزش استفاده از ابزار وبلاگ نویسی اینجا کلیک کنید. در واقع کلمه ی اینجا لینک داده شده است. شما با کلیک بر روی کلمه ی اینجا به بخش آموزش استفاده از ابزار وبلاگ نویسی منتقل می شوید. برای ساخت لینک ابتدا متن یا عکس مورد نظر را انتخاب می کنیم(با ماوس روی متن مورد نظر می کشیم یا روی عکس کلیک می کنیم)سپس بر روی گزینه ی درج و ویرایش پیوند که در بالای کادر اصلی قرار دارد کلیک کنید و جلوی عبارت "آدرس لینک" آدرس مورد نظرتان را بنویسید و سپس ثبت کنید. حالا متن یا عکس مورد نظر شما لینک شده است. 

    جلوگیری از اشغال شدن خط تلفن به هنگام استفاده از اینترنت

    در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش کاربردی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتونید کانکشن خود را طوری تنظیم   کنید که به هیچ گاه اشغال نشود ؛ بدین شکل که به هنگام تماس به خط تلفن شما ، میتوانید از اینترنت خارج شوید و پاسخ تلفن را  بدهید. البته برای این کار باید خط شما قابلیت پشت خطی را داشته باشد.

    بدین منظور:

    1- از منوی  Start  وارد Network Commections  شوید.

    2- سپس وارد  Network Connections  شوید.

    3- کانکشنی که با آن به اینترنت وصل میشوید را انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک کنید ، سپس Propeties   را برگزنید. را برگزنید.

    4- در پنجره باز شده به تب Advanced بروید.

    5- از قسمت پایین ، دکمه Settings را برگزنید.

    6- در پنجره جدید باز شده دکمه  Edit  را بزنید.

    7- باز هم در پنجره جدید ، در کادر خالی عبارت  Call Waiting  را وارد نمایید.

    8- در پایان تمام پنجره ها را ok  کرده و خارج شوید.

    اکنون در صورتی که در اینترنت باشید و کسی با شما تماس بگیرد ، با پیام Waitingnow active Call  روبرو خواهید شد.

    لازم به ذکر است که باید برای بهره گیری از این سرویس ، مودم شما از  Voice  پشتیبانی کند و اینکه سیستم های مخابراتی  برخی از مناطق امکان این کار را ندارند. همان طور که ذکر شد خط شما نیز باید قابلیت پشت خطی داشته باشد.

    معرفی چند موتور جستجوی فارسی

    آموزش ساخت Gmail

    ساخت ایمیل در سایت Gmail بسیار ساده است.

    برای این کار ابتدا به سایت www.Gmail.com بروید.

    روی گزینه Sign up for Gmail کلیک کنید.

    و مشخصات خواسته شده در فرم زیر را تکمیل نمائید :  

     

    First name : نام کوچک خود را وارد نمائید.

    Last name : نام خانوادگی خود را وارد نمائید.

     

    Desired login name : نام مورد علاقه تان برای ساخت ایمیل در سرویس Gmail در این قسمت بنویسید و سپس دکمه chek availability را کلیک کنید. اگر نام مورد نظر گرفته شده باشد با حروف قرمز به شما پیغام اخطار می دهد و در صورتی که آزاد باشد با حروف آبی رنگ به شما اعلام می کند که آزاد است.

    Choose a password : در این قسمت لازم است تا یک کلمه عبور (حداقل 8 کاراکتری) که می تواند از عدد و حرف تشکیل شده باشد انتخاب کنید.
    (اگر کلمه عبور انتخابی شما کمتر از 8 کاراکتر باشد پیغام
    Too short داده می شود. اگر کلمه عبور انتخابی شما بسیار ساده باشد و به راحتی قابل تشخیص و هک شدن، پیغام Weak با رنگ قرمز به شما نمایش داده می شود و اجازه انتخاب این پسورد را نیز به شما نخواهد داد. اگر کلمه عبور شما از مطلوبیت نسبی برخوردار بوده پیغام Good به رنگ آبی و اگر کلمه عبور شما بسیار مناسب باشد پیغام Strong با رنگ سبز نمایش داده خواهد شد. در هر حال پسورد انتخابی شما باید یکی از دو گزینه آخر باشد)

    Re-enter password : کلمه عبور انتخابی خود را مجددا وارد نمائید.

    Remember me on this computer : اگر از یک رایانه شخصی استفاده می کنید که دیگران دسترسی به آن ندارند و نمی خواهید هر بار کلمه عبور خود را وارد نمائید، این گزینه را علامت بزنید.

    Enable Web History : تیک زدن این گزینه سبب ذخیره جستجوهای شما در گوگل و نتایج آن می شود و گوگل برای جستجوهای بعدی (بر اساس آنچه پیش از این یافته اید) به شما کمک خواهد کرد.

    Security Question : سوال امنیتی، از میان 4 سوال پیشنهادی گوگل یکی را انتخاب کنید (یا گزینه پنجم را انتخاب کرده و سوالی طرح نمائید). این سوال هنگامی که پسورد خود را فراموش می کنید از شما پرسیده می شود.

    Answer : پاسخ شما به سوال امنیتی است، که باید آن را به خاطر بسپارید. سعی کنید سوال و پاسخ شما بسیار واضح و قابل حدس نباشد.

    Secondary Email : در صورت تمایل ایمیل دیگر خود را در این قسمت وارد نمائید تا هنگامی که مشکلی برای شما پیش می آید یا پسورد خود را فراموش می کنید از آن یاری بجوئید.(می توانید این گزینه را خالی بگذارید)

    Location : کشور مورد اقامت شما، که برای کاربران اینترنتی که در ایران به سر می برند این گزینه معمولا به صورت پیش فرض روی ایران تنظیم شده است و نیازی به تغییر آن نمی باشد.

    Word Verification : حروف به هم ریخته ای که با رنگ قرمز برای شما نمایش داده شده است عینا در کادر زیرین آن وارد نمائید. این کار برای جلوگیری از هجوم ربات هایی است که سعی در ساخت چندین اکانت پشت سر هم دارند. در واقع به واسطه این گزینه جی میل متوجه می شود که یک انسان قصد ثبت نام دارد نه یک سیستم از پیش برنامه ریزی شده.

    دکمه I accept.Create my account:  پس از اتمام تکمیل فرم بر روی این دکمه کلیک کنید تا عملیات ثبت نام شما به پایان برسد. در صورتی که در عملیات ثبت نام شما نقصی وجود داشته باشد، صفحه ثبت نام به همراه نقائص فرم شما که با توضیح قرمز رنگ مشخص شده اند دوباره نمایان می شود و اگر مشکلی نداشته باشد صفحه دیگری برای شما ظاهر می شود که لازم است روی لینک account I'm ready-Show me my  کلیک کنید. در این مرحله شما وارد محیط کاربری  Gmail  خود خواهید شد.

    نظر یادتون نره

     

     

    صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

    نويسندگان
    تبادل لينک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند
      برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای مطالب و آدرس d-m.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد*از همکاری شما متشکریم*






    به دنیای مطالب امتياز دهيد